Saal Lun*

A Saal lun* is a collaborative event (lasting approximately four hours); it is a utopian or heterotopian space, where one can deal creatively with a social conflict and perhaps find unusual or surprising solutions. Saal Lun*s take place as part of Caring for Conflict, a project of cultural education, which seeks for creative forms of dealing with conflicts. Feminist and queer cultures of conflict are a source of inspiration.

Saal is the German word for “hall” and lun* stands for lunatic or luna (moon): asking for crazy ideas, seemingly coming from the moon.

A salon is (not) a saloon is a Saal lun*

The Saal lun* connects to while also distancing itself from the salon as well as the saloon. The name carries a critique of bourgeois, occidentalist cultural production and the US history of settler colonialism, without negating that this is part of its geneaology.

umGESTALTen: Geste – Macht – Raum

Gesten sind schneller als Worte. Und die Zeichen von körperlicher Präsenz dominieren und gestalten Raum. Wir laden ein, die ungesprochenen Codes und die Übersetzungen, die um Worte ringen, zu untersuchen.

photo: Tali Tiller, graphic: Ferdi Thajib

 

 

 

 

 

Ein Saal Lun* der Geheimsprachen/Gemeinsprachen, veranstaltet von Qwigo L. Baldwin, Ferdiansyah Thajib und Tali Tiller.

Türpolitiken

Saal Lun* No. 1, 12 July 2017, Theater ExMe, Ohlauer Straße 41, Berlin-Kreuzberg

TuerpolitikenFront

Verschiedene Leute sind an verschiedenen Orten willkommen oder nicht willkommen, manchmal explizit, oft vermitteln sich diese Botschaften aber auch untergründig und ohne Worte. Türpolitiken können brutale Formen des Ausschlusses sein. Aber sie können auch helfen, “Sichere Räume” zu schaffen und Gruppen zu ermächtigen.

Wozu sind Türpolitiken gut? Wen schützen sie? Wer entscheidet über diese?

Veranstaltet von der „Vertiefung Gender und Queer Studies“ der Alice Salomon Hochschule Berlin. (Dikla Levinger, Jana Blottner, Julian Ketterer, Mira Foerster, Moritz Wagner, Nico-LLentrisca Riedel, Sofia-Isabella Robuschi, unterstützt durch Antke Engel)

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Gefördert durch den
Berliner Projektfonds kulturelle Bildung.

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